Tips för studenter och universitet!
Vi vet att det inte bara är organisationer eller företag som vill uppmärksamma Giving Tuesday – vi är många som vill påverka världen i en bättre riktning! Som student eller universitetsanställd finns det många sätt att bidra till både er egen och Giving Tuesdays framgång – här kommer inspiration!
- Bidra med dina skills till en organisation!
Att använda de kunskaper och lärdomar du fått från din utbildning är inte bara bra för ditt CV eller portfolio, utan kan också göra enorm skillnad! Ett exempel på detta är från University of Georgia där studerande inom marknadsföring organiserade en kampanj inför Giving Tuesday, till den ideella organisationen, Second Helpings Atlanta, som arbetar för att förvandla matavfall till livsviktig föda till behövande. Studenterna utformade en PR-strategi som hjälpte organisationen att fördubbla sina intäkter jämfört med året innan, imponerande tycker vi! - Gå samman och hjälp en organisation, eller skapa ett eget initiativ
Gå samman och ställ upp som volontär hos ett soppkök, dela ut mat till hemlösa eller samla ihop era gamla kläder och sälj på en loppis och donera pengarna till en organisation som engagerar er. Inspireras av vad studenter från Niagara University, New York gjorde inför Giving Tuesday, där de hjälpte till med att servera frukost och lunch samt anordnade en presentutdelning på organisationen Community Missions boende för behövande – något som uppskattades enormt! - Arbetar du på ett universitet och har idéer till initiativ? Skapa en insamling och sprid i sociala medier!
Informera studenter om idéer för universitetsprogram, aktiviteter eller andra initiativ som just nu inte kan genomföras och hur dessa kan förverkligas genom donationer – och uppmuntra studenterna att sprida ordet om insamlingen och att själva donera. Inspireras av Harvards medicinska lärosäte, Judge Baker Children’s centers, insamling inför Giving Tuesday. För att kunna utforma nya program som kan bidra till barns psykiska hälsa, anordnade de en insamling till lärosätet som därigenom gick till att långsiktigt kunna hjälpa fler behövande. För att sprida ordet om insamlingen använde de även hashtagen #MakeYourImpact, som de också uppmuntrade givare att använda i sina egna sociala medier när de skickat iväg sin donation.
Vi ser fram emot att se nya initiativ för Giving Tuesday den 30 november – visst är du med?