Rekordstort engagemang inför årets Giving Tuesday!
Idag arrangerade vi en digital kickoff inför årets Giving Tuesday, med en rekordstor publik – tack till alla som kom.
Vi berättade bland annat om konceptet Giving Tuesday, hur det gick förra året och gav exempel på kampanjer som nått stor framgång. Vi ställde oss frågan ”hur kan man på ett enkelt sätt skapa ett koncept som engagerar och är lätt att dela?” Bauhaus och Barncancerfonden berättade om insamlingskampanjen Rörelse mot Barncancer, där de under Giving Tuesday 2020 lät idrottsstjärnor och andra kända profiler uppmana sina följare att swisha motsvarande belopp i kronor som minuter som de tränar. Gävle Energi berättade om kampanjen Rädda liv på arbetstid – som uppmanade till att göra just det, genom att under arbetstid ge blod. Dessa, och en hel del andra inspirerande koncept finns att läsa om under Inspiration.
Vi berättade även nyheten om att vi varje tisdag inför Giving Tuesday kommer att fortsätta att inspireras, diskutera och brainstorma! En halvtimme vid lunchtid varje tisdag ända fram till den 30 november – kanske ser vi dagens deltagare och några nya ansikten redan nästa tisdag? Mer info kommer inom kort.