Så skapar ni engagemang på Giving Tuesday – välkommen på seminarium den 19 oktober!

Välkommen till en inspirerande digital kickoff för företag och organisationer som är nyfikna på eller planerar att engagera sig på Giving Tuesday – givandets egen dag. 

Giving Tuesday äger i år rum tisdagen den 30 november – direkt efter Black Friday och Cyber Monday. Giving Tuesday startade just som en reaktion mot alla de dagar i november som handlar om shopping och konsumtion. Idag är det en global folkrörelse som sätter de goda gärningarna i centrum och uppmärksammar allt positivt som görs i samhället.  

Under seminariet berättar vi om konceptet Giving Tuesday internationellt och i Sverige. Vi delar med oss förslag och idéer på hur ni kan skapa engagemang hos era medarbetare och kunder – och ger en mängd aktiveringsförslag. Dessutom får ni ta del av en rad exempel på hur andra företag engagerat sig.  

Förra året deltog över 220 organisationer och företag i Sverige, och antalet Swishgåvor ökade med hela 420 procent jämfört med en ”vanlig” dag i november. I år siktar vi ännu högre!

Plats: Online (Zoom)
Tid: 19 oktober 2021, kl. 9:00 – 10:00

Medverkande:
Amelie Furborg, ansvarig för kommunikation och intressepolitik på Giva Sverige och projektledare för Giving Tuesday  Sweden
Helen Iwefors, ansvarig företagsengagemang, Giving Tuesday  Sweden
Organisationer och företag som berättar om sin Giving Tuesday-aktivering  2020  

Varmt välkommen!  

Anmäl dig här